URN_NBN_SI_doc-EHLPL8Y1
Knjižnica, 2019, 63 (1–2), 269–281 271 Knjižnica – kulturno in socialno srce šole Škrjanc je natančno opisala, kako se je šolska knjižnica na Osnovni šoli Simona Gregorčiča Kobarid prostorsko spreminjala skozi čas (Škrjanc, 2019). Članek je orisal optimizacijo nekvalitetno zasnovanega prostora šolske knjižnice, kjer se kot največja pomanjkljivost prostora kaže odsotnost oken in dnevne svetlobe. V tem prispevku predstavljamo rezultate ankete, s katero smo želeli med samimi uporabniki šolske knjižnice preveriti, ali se sedaj počutijo v šolski knjižnici bolje, kot so se pred prenovo, ali se jim zdi nova preureditev prostora bolj funkcionalna in kaj bi želeli še spremeniti. Že Miha Mali (2016) ugotavlja, da v novejšem obdob ju prihajajo vse bolj v ospredje vprašanja o zadovoljstvu uporabnikov. 2 Izvedba raziskave Januarja 2019 smo med uporabniki šolske knjižnice na Osnovni šoli Simona Gregorčiča Kobarid izvedli raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti, kako so uporabniki zadovoljni s preureditvijo prostora, ali bi mogoče še kaj spremenili, dodali. Za zbiranje empiričnih podatkov smo uporabili metodo anketiranja učencev in učiteljev ter strokovnih delavcev, ki obiskujejo šolsko knjižnico. Anketiranje je bilo izvedeno tako, da so naključno izbrani učenci in zaposleni ob obisku knjižnice prejeli natisnjen vprašalnik, kjer so ga tudi rešili in vrnili. Sestavljen je bil iz desetih vprašanj, zaprtega, odprtega in kombiniranega tipa. Anketiranje je potekalo od 11. do 15. februarja 2019. Analizo smo opravili po vseh vrnjenih vprašalnikih. V vzorec so bili vključeni naključno izbrani učenci od 4. do 9. razreda. Iz vsakega razreda so anketo rešili trije fantje in tri dekleta. Anketni vprašalnik je izpolnilo tudi 6 naključno izbranih učiteljic oziroma strokovnih delavk. Izmed 316 aktivnih članov je anketni vprašalnik rešilo 42 (13 %) uporabnikov šolske knjižnice. Med vsemi strokovnimi delavci šole sta le dva moška, ki ne zahajata pogosto v šolsko knjižnico, zato so anketni vprašalnik reševale le ženske. Za pomoč pri sestavlja nju anketnega vprašalnika smo uporabili članek Zdenke Verlič (2002), študije uporabnikov šolskih knjižnic in Rizmalino Anketo o zadovoljstvu uporabnikov s knjižnico in knjižničnimi storitvami (2013). 3 Analiza rezultatov ankete Na anketni vprašalnik je odgovorilo skupaj 36 učencev in učenk in 6 zaposlenih, od tega 18 moškega spola ter 24 ženskega spola (18 učenk in 6 zaposlenih na šoli). Delež anketirancev glede na spol prikazuje Slika 1.
RkJQdWJsaXNoZXIy