URN_NBN_SI_doc-BZPP2EIR

95 KAKOVOST IN VREDNOST KNJIŽNICE V OČEH UPORABNIKOV: ŠTUDIJ UPORABNIKOV NARODNE IN UNIVERZITETNE KNJIŽNICE * 1 Quality and Value of Library Services from a User’s Perspective: The Case of The National and University Library in Ljubljana User Studies Melita Ambrožič Oddano: 11. 1. 2015 – Sprejeto: 5. 7. 2015 1.01 Izvirni znanstveni članek 1.01 Original scientific paper UDK 001.87:027.54 -052 (497.4) Izvleček V članku so predstavljeni rezultati študij uporabnikov, ki jih Narodna in univerzitetna knjižnica periodično izvaja že od leta 1987. Z njimi pridobiva podatke o splošni podobi knjižnice v javno- sti, pomenu knjižnice za študij in raziskovalno delo ter uporabi njenih storitev in informacijskih virov. Še zlasti pa jo zanima ocena kakovosti storitev in osebja knjižnice, kot jo zaznavajo njeni uporabniki. Spremljanje kakovosti storitev z vidika uporabnikov je namreč sestavni del procesa ugotavljanja uspešnosti delovanja knjižnice in v izvajanju njenih strateških in letnih načrtov dela eno od temeljnih orodij kontrole. Zadnja študija uporabnikov je bila opravljena konec leta 2013. Raziskovalni podatki so bili pridobljeni s pomočjo spletne ankete. Vključevala je vprašanja, ki so omogočila primerjavo z rezultati preteklih študij, prvič pa tudi vprašanja o ekonomski vrednos- ti storitev knjižnice. Avtorica ugotavlja, da v primerjavi z rezultati prejšnjih raziskav tudi zadnji kažejo, da anketiranci knjižnico najpogosteje obiščejo zaradi uporabe njenih prostorov za štu- dij oziroma zaradi izposoje knjižničnega gradiva. Redko iščejo strokovno pomoč knjižničnega osebja in slabo izrabljajo bogato ponudbo elektronskih informacijskih virov ter orodij za njihovo odkrivanje. Delež tistih, ki knjižnico vrednotijo kot javnosti dobro prepoznavno, odprto in prija- zno ter zaupanja vredno ustanovo, se je v primerjavi z rezultati preteklih raziskav povečal, prav tako delež tistih, ki visoko vrednotijo vpliv knjižnice na kakovost in učinkovitost njihovega dela * RezultatištudijuporabnikovsobilipredstavljenitudinamednarodnikonferenciQQML(Istanbul,2014).Bese­ diloreferata jedostopnovodprtemdostopunanaslovu :http://www.qqml.net/December_2014_issue.html

RkJQdWJsaXNoZXIy