zaucer.pdf

Knjižnica 52(2008)1, 123-132 138 sodelovanju knjižnic v družabnih računalniških omrežjih je še prezgodaj sklepati, nekateri kazalci pa kažejo, da uporabnikom v takih omrežjih ni kaj dosti mar za knjižnice in da jih gledajo kot vsiljivce ( http://www.jisc.ac.uk/media/documents/ programmes/reppres/gg_final_keynote_11012008.pdf in Pioneering, 2008). V CTK se tega zavedamo in iščemo možne usmeritve. Na kolegiju CTK smo obravnavali dve dodatni novi možni usmeritvi ali programa, ki jih bomo prouči- li glede izvedljivosti. Seveda tega ne bomo objavili ali obešali na veliki zvon. Pri iskanju možnih usmeritev pa je v knjižnicah več ovir. Prvič, v knjižnicah zapos- leni kadri niso med bolj podjetnimi, v mnogih knjižnicah so precej postarani (npr. v ZDA in Kanadi; v CTK je največ zaposlenih v starostni skupini med 50 in 54 leti, le nekaj manj pa v skupini 45-49), večina uporabnikov pa je mladih. Področje knjižničarstva je v Sloveniji pretirano regulirano z zakonom, pravilniki in dru- gim. Vprašanje je tudi, ali so diplomanti bibliotekarstva po svojih kompetencah zmožni podjetniške dejavnosti oziroma ali je na Oddelku za bibliotekastvo, in- formacijsko znanost in knjigarstvo FF UL dovolj predavateljev sposobnih širše usposobiti diplomante, da bi lažje dobili delo na sorodnih področjih. Zaradi precej mladih nezaposlenih bibliotekarjev bi morali presoditi tudi primerno število diplomantov. Sapienti sat! Ljubljana, 2. 4. 2008 Dr. Matjaž Žaucer Citirani viri 1. Danskin, A (2007). “Tomorow never knows”: the end of cataloguing? IFLA Journal 33(3), 205-209. 2. Zapisnik (2007). Zapisnik Posveta o inventarizaciji in obdelavi integrirnih virov, 30. 5. 2007, Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo, FF UL na http://www.ff.uni-lj.si/oddelki/biblio/oddelek/ dogodki.html 3. Pioneering (2008). Pioneering BL/JISC commissioned research shows ‘Google generation’ is a myth. An abridged version of this important report which demonstrates that libraries need to change if they are to survive. Managing Information , Jan/Feb, 46-51.

RkJQdWJsaXNoZXIy