URN_NBN_SI_doc-4CQPTERQ
INFORM ACIJA O ŠTUDIJI »IZOBRAŽEVANJE UPORABNIKOV ZNANSTVENIH IN TEHNIČNIH INFORMACIJ« S onja T o v o r n i k Za naše stoletje je značilna h itra ra st znanstvenih in tehničnih inform acij, ki je bila pogojena s cepitvijo in porajanjem vedno novih znanstvenih disciplin in s specializacijo v vsaki znanstveni disciplini. Ta eksplozija inform acij je spodbudila nastanek nove dejavnosti, ki jo im enujem o najčešče inform acijsko-dokum entacijsko-kom unikacij- ska dejavnost (INDOK). P ri UNESCO deluje G eneralni inform acijski program , katerega sestavni del je tudi UNISIST (United Nations In ternational System of Inform ation in Science and Technology), ki si prizadeva povezati vse inform acijske službe vseh dežel (knjižnice, INDOK centri in službe, arhivi) v svetovno mrežo, da bi bili tako vsi znanstveni dokum enti in podatki na svetu dostopni uporabnikom . Izobraževanje uporabnikov je postalo ena glavnih nalog sistema UNISIST. Glede na to so na spodbudo UNESCO mnoge države že uvedle izobraževanje uporabnikov znanstvenih in tehničnih inform acij z rednim študijem na univerzah. Tudi M ednarodna zveza za dokum en tacijo FID je 1. 1963 pozvala vse države-članice, naj podpirajo usta navljanje kateder za dokum entacijo in znanstvene inform acije. SFR Jugoslavija je delom a že sledila tem spodbudam ; v tem sm islu je precej aktivna naša republika Slovenija. Ob koncu aktobra 1. 1975 je bil v L jubljani na spodbudo Jugoslovanske komisije za so delovanje z UNESCO tridnevni sem inar, na katerem je bil testiran osnutek priročnika UNISIST za izobraževanje uporabnikov znanstve nih in tehničnih inform acij (UNISIST M anual for the Training of Users of Scientific and Technical Inform ation). Sem inar je orga nizirala C entralni tehniška knjižnica Univerze v L jubljani (CTK) v sodelovanju s Komisijo za INDOK dejavnost pri Raziskovalni skupnosti Slovenije in D ruštvom dokum entalistov in inform atorjev Slovenije. To zahtevno nalogo je CTK mogla opraviti le s sodelova njem zunanjih sodelavcev, strokovnjakov za področje inform atike/ 258 K njižnica 22(1978)3-4
RkJQdWJsaXNoZXIy