URN_NBN_SI_doc-3OP5OTYZ

vanja med posam eznimi vpeljanim i oblikam i dela. Čim več načinov uporabim o, da bralca na določeno knjigo opozorimo, tem večja bo verjetnost, da si jo bo izbral in jo tudi v resnici prebral. Tako naj po možnosti h k ra ti učinkujejo nanj razne spodbude, od ustne propa­ gande prek osebnih vabil, plakatov, m edsebojnega obveščanja b ra l­ cev, izpostavljene knjige v izposojevalnici do biltena. V izposojevalnici razstavljene knjige pritegnejo pozornost b ra l­ cev, ki jo stopnjujem o z napisi, s kratkim i kom entarji, s slikovnim in drugim gradivom . Ob tem atsko zasnovani razstavi izberem o nekaj del za knjižne uganke. Vabilo h knjižnim ugankam izrecno poudarja, da si naj bralci najprej ogledajo razstavo. Tako se odpira pot k vsem knjigam , ne samo k tistim , ki so izbrane za pogovor. H knjižnim ugankam pride le m anjši krog bralcev, k ajti priprava nanje terja večji napor, ki ga vložijo le najbolj zavzeti bralci. K njižne uganke, ki jih vsak mesec prirejajo v m ariborski pionirski knjižnici, so izra­ zita prostovoljna oblika obiska v knjižnici. V času razstav in priprav na knjižne uganke se poveča zanim anje za izpostavljene knjige. Se­ veda ni mogoče ustreči vsem zainteresiranim tudi zaradi om ejenega števila izvodov v knjižničnih skladih; razen tega je treb a zagotoviti trajn ejše zanim anje za te knjige, da ostanejo v zavesti bralcev tudi, ko ne bodo več razstavljene. To nalogo odlično opravi vsakršno raz­ množeno gradivo ob razstavi oziroma bilten, če ga knjižnica izdaja. M lade bralce je treb a navaditi na gledanje, da bi na razstavi čimveč opazili, k ar dosežemo s kratkim vodnikom po razstavi na enem sa­ mem listu ali z obsežnejšim biltenom. B ralci niso vezani samo na knjižničarjevo vodstvo po razstavi, ki je zaradi žive besede posebej dragoceno, vendar je navajanje na individualni obisk razstave tudi pom em bna naloga. Razen tega se bralci h gradivu lahko poljubno vračajo. Izkušnja kaže, da si otroci bilten shranijo in ga jem ljejo v roke kot svetovalca pri izbiri knjig še posebej, če so v njem se­ stavki njihovih vrstnikov, ki priporočajo posamezne knjige. V tem prim eru bilten dopolnjuje razstavi Priporočam o vam in Moje n aj­ ljubše knjige. Ob razstavi, ki jo pripravi knjižnica, z ustreznim i napotili v bil­ tenu obrnemo pozornost nanjo. Posebno učinkovita so vprašanja, na katera lahko bralci odgovorijo, če si razstavo podrobno ogledajo. Navedimo prim er! Ob stoletnici Zupančičevega rojstva je m ariborska pionirska knjižnica postavila razstavo Oton Župančič — pesnik za otroke; njegova razstavljena m ladinska dela je popestrila z bogatim slikovnim in drugim gradivom . V biltenu K njižni razgledi so bile zastavljene literarn e uganke. Na trin ajst vprašanj je lahko odgovoril, kdor si je ogledal razstavo. Seveda je bilo med vprašanji tudi več 254 K njižnica 22(1978)3-4

RkJQdWJsaXNoZXIy