URN_NBN_SI_doc-3OP5OTYZ
IZ IZKUŠENJ PRI DF.LU Z MLADIM BRALCEM D ar ja K r a m b e r g e r K ljub razvejani dejavnosti za m lade bralce, ki so jo razvile pionirske knjižnice, je koristno vedno znova pom isliti na to, ali smo storili vse, da bi postala »otroška knjižnica živ in stim ulativen pro stor, v katerem bodo različne dejavnosti vir kulturnega navdiha«, kakor je zapisano v S tandardih za javne knjižnice. Čim več je pio nirskih knjižnic ali pionirskih oddelkov, tem bolj pestre so možnosti za uresničevanje te naloge, tem bolj pa so podvržene prilagajanju preizkušene oblike dela z m ladim bralcem , ki jih prevzem ajo in p re sajajo iz m atične pionirske knjižnice v L jubljani druge knjižnice po Sloveniji. V vsaki knjižnici so drugačne kadrovske in prostorske možnosti, od katerih je odvisna intenzivnost u v ajan ja rednih oblik dela z m ladim bralcem . M edtem ko bodo nekatere knjižnice dobršen del svojih prizadevanj še usm erjale v pridobivanje novih bralcev, bodo druge že lahko več časa posvečale poglobljenem u delu s svojimi m ladim i obiskovalci. Seveda se obe nalogi nenehno prepletata, od dobre organiziranosti knjižnice pa je odvisen uspeh v obeh smereh. V tem prispevku bo govor predvsem o delu knjižnice z njenim i red nim i obiskovalci. Izhodiščno vprašanje je, kako zagotoviti, da se bo m ladi bralec na knjižnico navezal, kako doseči, da bo zahajal vanjo iz globljih nagibov, kot je zgolj potreba, da si izposodi knjigo za domače b ran je ali bralno značko. M ladega človeka pritegnejo dejavnosti, pri katerih je lahko soudeležen, ki spodbujajo njegovo aktivnost; knjižnica mu m ora ponuditi čim več takih možnosti. Raziskave so pokazale, da šolska b ralna vzgoja ne zadošča, da je treb a m ladega človeka voditi h knjigi po več poteh. P rav knjižnica je eno tem eljnih žarišč kul tu rn e vzgoje zunaj šole. K aj v pionirski knjižnici omogoča uspešnost delovanja prav v nakazani smeri? N ajprej zahtevnim nalogam prim erno šolani in usposobljeni kadri, ustrezna razporeditev dela te r sistem atično raz 252 K njižnica 22(1978)3-4
RkJQdWJsaXNoZXIy