URN_NBN_SI_DOC-YXPAVVSJ

nice). Ta p red p is je razu m ljiv vse dotlej, ko gre za sam o sto jn e knjiž­ nice, p o stan e p a pro blem atičen, ko gre za knjižnice, ki p o slu jejo k ot n o tra n je o rganizacijske enote. D elovne organizacije im ajo običajno v rsto n o tra n jih organ izacijsk ih enot, ki so bolj pom em bne k o t kn již­ nice, p a bi bil nesm isel, d a bi se za vse tak e enote zahtevali nekakšni ustano v itv en i akti. P re p rič ati vodstva delovnih organizacij, da so kn již­ nice n ek a po seb n o st in izjem a, je seveda zelo težko. T udi če sm o tak e ustanovitvene ak te dobili, n im a jo nobene dejan sk e v rednosti, k e r so bili izdani sam o n a našo željo, b rez v red n o sti v okviru delovne organizacije. T udi naše zahteve, d a m o rajo n esam o sto jn e knjižnice im eti po m ožnosti tu d i svoje sam o up ravn e organe, so v n a s p ro tju z zakonom o sam o­ u p rav ljan ju . Z akon o sp rem em b ah in d op olnitvah zakona o kn jižn icah iz le ta 1965 je za knjižnice delovnih organizacij zahtevo po sam o u p rav n ih orga­ n ih odpravil, še vedno p a je v veljavi om en jen i pravilnik. D elno sm o že sam i opuščali p red p ise iz om enjenega pravilnika, p redv sem k a r se tiče im en ov an ja sam o u prav nih organov, nism o p a m ogli n ä lastncw od­ govornost o d sto p iti n p r. od ustanovitvenega ak ta, ki ga zahteva vpis v reg istrsk i list. č e odsto p im o še od tega, p o tem od listin, p red p isan ih za vpis v reg istrsk i list, ne b i ostalo sk o raj nič. B rez u red b e p a novih listin ne m orem o u vajati. Tako sm o to rej v slepi ulici, iz k atere bom o p rišli le, če bom o znali p o teg n iti nauk, d a n a s b iro k ra c ija ne bo rešila. Novi zakon ni glede vpisa prin esel n obenih dopolnitev in če se ravnam o po njem , lahko rečem , da sm o knjižnice, ki jih zadeva zakon, večinom a že vpisali v razvid in si z n jim ne m orem o kaj več d o sti pom agati. Od 54 sam o sto jn ih knjižnic jih im am o vpisanih v razvid 48, n esam o sto jn e knjižnice p a v večini p rim ero v ne p o slu jejo k o t posebne organizacijske enote. Od vseh 177 vpisanih jih im a ta k sta tu s resnično le nekaj desetin knjižnic. D a ne bi naše štiriletn o delo za razvid knjižnic ostalo nedokon­ čano in b rez pom ena, bi želela, d a se pogovorim o o n ek a te rih sp rem em ­ b ah in d o polnitvah te akcije. Če b i bilo p o treb n o , bi lahko pred lag ane sp rem em be vsaj delno uveljavili v novem prav iln ik u o sestavi in vode­ n ju razvida (o n jem govori novi zakon), ki ga še nim am o, ali p a bi skle­ nili kolegialni dogovor z občinskim i m atičnim i kn jižn icam i o d od atn em razvidu vseh knjižnic na n jihovih obm očjih. K olikor vem , im ajo n ek a te re občinske m atičn e knjižnice že zelo dob ro evidenco o kn jižn icah svojega p o d ro č ja in bi bila n aša naloga p red v sem v tem , d a se zb iran je p od atk ov o kn jižn icah po eno ti in se za vso Slovenijo uvede en o tn a evidenca. K akšna naj bi b ila ta evidenca, je seveda stv a r dogovora. N a podlagi teh po datkov bi m atičn a knjižnica lahko ugotovila, ali im a n ek a knjižnica p red p isan e pogoje za vpis ali ne. 75

RkJQdWJsaXNoZXIy