URN_NBN_SI_DOC-XAGGYB88

Uvod Vprašanje interesov m ladih ljudi je v puberteti tesno povezano z vprašanjem njihovega prostega časa. Ker je splošno znano, da imajo srednješolci zelo malo prostega časa, m eje zanimalo, kako ga izrabljajo oz. kakšne dejavnosti imajo srednješolci na soboški gimnaziji. Anketirala sem 100 prvošolcev in 100 četrtošolcev iz naravoslovne in jeziko­ slovne usmeritve. Zakaj ravno prvi in četrti letnik? Osnovno vprašanje, na katero sem iskala odgovor, je bilo: ali srednja šola sploh še kaj vpliva na izoblikovanje bralnih navad ali pa se le-te že dokončno izoblikujejo v osnovni šoli, m orda še prej, v zgodnji mladosti oz. pri prim arni socializaciji (vzgoji staršev)? Razmerje m ed moško in žensko populacijo anketirancev je približno enako, prav tako je približno polovica anketirancev iz vasi in polovica iz mesta, tako daje tudi s teh dveh zornih kotov skupna slika bolj objektivna. Vsa vprašanja se navezujejo na kulturno razgledanost srednješolcev oz. bolj konkretno - na izoblikovane bralne navade. Odgovori na vseh 22 zastavljenih vprašanj so prikazani tudi grafično. Za boljšo osvetlitev pa potrebujemo še podatke o knjižnem fondu, ki je na razpolago v pom urskih knjižnicah in katerega se lahko tudi dijaki poslužuje­ jo. Do vseh podatkov sem prišla s pomočjo vprašalnika. Grafikoni pa nazorno kažejo razlike m ed prvim i in četrtimi letniki. Knjižni fond v pomurskih knjižnicah v m e se c u m arcu 1995 Gimnazijo v Murski Soboti obiskujejo pretežno dijaki iz bivših občin Lenda­ va, Ljutomer, M urska Sobota in Gornja Radgona. V teh središčih so občinske splošnoizobraževalne knjižnice, v katerih je skupaj 284. 868 enot knjig; po posam eznih knjižnicah pa je stanje naslednje: - SiK MURSKA SOBOTA: 178,745knjig - SiK GORNJA RADGONA: 27,695 knjig - SiK LENDAVA: 33,428 knjig - SiK LJUTOMER: 45,000 knjig V mestu M urska Sobota so štiri osnovne šole, ki imajo 45.534 enot knjižnega fonda, in pet srednješolskih knjižnic, ki imajo 43.041 enot knjižnega fonda.

RkJQdWJsaXNoZXIy