URN_NBN_SI_DOC-WJJ5EESX

291 Najtežja naloga je bila prav priprava digitalnih vsebin, a ne vsebinska priprava, pač pa izvedba. Veliko časa je bilo posvečenega iskanju informacij o različnih možnostih iz- vedbe, iskanju izvajalcev in predračunov. Pri iskanju predračunov za izvedbo in razlagi izvajalcem, kaj je pravzaprav želja in kakšne so možne rešitve glede objave digitalnih vsebin na razstavi in medmrežju, je bil pogost odgovor, da je svetovanje že del posla in da bodo pri tem pomagali šele potem, ko bodo izbrani. Pogosto so vse dodatne aktivnosti v zvezi s pripravo razstave, tudi vključevanje digitalnih vsebin, odvisne od samoiniciativnosti kustosa in razumevanja finančnega vodje projekta. Prav tako je težka odločitev, kateremu izvajalcu v Sloveniji zaupati digitalizacijo gra- diva, ki zahteva ustrezno rokovanje in izvedbo. Odloča se na osnovi izkušenj sorodnih institucij. Gotovo bi bil v pomoč register izvajalcev s tega področja, s katerimi imajo institucije v Sloveniji, ki so vodilne na področju digitalizacije gradiva, dobre izkušnje. Naslednje vprašanje je ustrezno dolgoročno arhiviranje digitalnih vsebin. S tem, ko se gradivo digitalizira, je narejen šele prvi korak. Morda bi veljalo razmisliti o skupnih letnih izobraževanjih s tega področja za vse kulturne institucije, ki se ukvarjajo s temi vprašanji. 5  Zaključki Pogosto se med muzealci pojavlja dilema, ali je smiselno vso vsebino razstave objaviti na medmrežju, kajti morda potem obiskovalci ne bodo prišli v muzej. Izkušnje kaže- jo prav nasprotno. Z objavo gradiva na medmrežju se je dostopnost gradiva precej povečala. Poleg tega lahko okvirno vsebino razstave potencialni obiskovalci pregle- dajo doma, digitalne vsebine pa jih dalje navdušijo tudi za ogled klasične razstave oz. stalnih muzejskih zbirk, saj več informacij o razstavi na medmrežju vzbudi zanimanje in se obiskovalec lažje odloči za ogled razstave. Prav zaradi tega je v fotogaleriji do- dana rubrika Novo mesto danes, saj je tako predstavljeno tudi sodobno Novo mesto, s čimer je razširjen še krog potencialnih (turističnih) obiskovalcev mesta in razstave. Prilagoditev vsebin z možnostjo projekcije na razstavi omogoča hitro prilagajanje te- matsko zaokroženim in časovno prilagojenim predavanjem (npr.: lahko je pripravljeno kratko predavanje o narodno prebudnih razglednicah, o društvih v Novem mestu, o meščanski noši itd). Digitalne vsebine pa so na voljo tudi profesorjem v šolah, ki lahko pred obiskom razstave v muzeju ali po njej z učenci pregledajo teme, ki jih zanimajo. S fotogalerijo, kvizom in računalniško igro naj bi razstavo približali tistim, ki jim je svet digitalnih vsebin bližje, in jih hkrati spodbuditi za ogled naše razstave v živo. M. Pungerčar: Digitalne vsebine na razstavi Novo Mesto 1848–1918, 283-292 Knjižnica, 56 (2012) 3

RkJQdWJsaXNoZXIy