URN_NBN_SI_DOC-WG0KJAIB

Disciplina na pravljični uri Zelo mladega psa je treba pustiti, da se izdivja. Če ga prezgodaj naučimo poslušnosti, ima to vselej negativne posledice. Takšnele primerjave med živalm i in ljudm i so lahko na precej majavih nogah. Kljub temu pa je stvar vredna premisleka. Danes namreč vemo, da večina s "trdo roko" vzgojenih otrok, pozneje tudi svoje otroke neusmiljeno mrcvari. Takšni otroci so bolj nagnjeni k okrutnosti kot pa z ljubeznijo, popustljivostjo in s potrpljenjem vzgojeni otroci. Iz otroške sobe, v kateri je več joka, solz in žalosti kot smeha, prijaznih in veselih besed, zrastejo mladi ljudje, ki ubogajo na besedo in ki so se naučili poslušnosti. Toda uspeh takšne vzgoje je treba drago plačati. Na silo pokorjenemu otroku ostane le še zvodenel občutek za ljubezen. Brez ljubezni pa človeka vredno življenje ni mogoče. Jalovo in brezupno bi bilo pravljičarjevo početje, če bi si zastavil kot cilj prevzgojo otrok in uvedbo strogega reda in poslušnosti na pravljični uri. Prenapeti in pretirano strogi ukrepi za uvajanje reda ob poslušanju pravljice so le znak slabih živcev in užaljene pravljičarjeve veličine. V nobenem primeru pa takšna oseba ni primerna za pravljičarja. Na začetku pravljične ure lahko ocenimo, kakšen krog poslušalcev imamo. Upoštevati je treba starost, spol in okolje, iz katerega otrok izhaja. Vse to ugotovi pravljičar iz pogovora, ki mu prav tako služi kot uvodna faza sproščanja, pred začetkom pripovedovanja. Kmalu postane jasno, kateri izmed poslušalcev je bolj nemiren oz. kdo je najmlajši. Najbolje je, da prav­ ljičar sede mednju ali pa jima že na začetku dodeli nezahtevno, vendar obvezujočo zadolžitev. Cut odgovornosti navadno nadvlada nemir in hkrati poteši težnjo po razkazovanju "pomembnosti". Bolj ko je skupina nemirna, bolj mora pripovedovalec paziti, da je njegovo izvajanje zanimivo. Pripoved lahko tudi večkrat prekine, da razbije monotonijo ali pa obljubi kaj vabljivega za konec, če bodo otroci pridni. Navadno je disciplina na pravljični uri boljša, če starši niso prisotni. V Knjižnici ŠIŠKA smo začeli s pravljičnimi urami že leta 1984, najprej v podružničnem izposojevališču - Pionirski oddelek Valentin Vodnik, potem pa tudi v ostalih izposojevališčih (Šentvid, Vodice) in seveda v matični knjižnici na Celovški 161. Leta 1988 smo začeli s pravljičnimi urami v angleškem jeziku in leta 1991 še v nemščini. Poleg tega obsega ponudba tudi glasbene pravljične ure in ostale priložnostne dejavnosti za mladino (kvizi znanja, literarne uganke...). Do danes je tako pripravljen program obiskala že množica zadovoljnih otrok.

RkJQdWJsaXNoZXIy