URN_NBN_SI_DOC-VNZ3AU1A

Knjižnica 41 (1997)2/3 Referat temelji predvsem na izkušnjah ob delu v splošnoizobraževalni knjižnici (dalje SIK), v enoti, ki je namenjena otrokom do 15. leta starosti. Moj namen pa ni, da bi se spuščala v razpravo o različnih vidikih primernosti takšne starostne opredelitve. Če bi vas vprašala, katera knjižničarka ali knjižničar (v nadaljevanju bom uporabljala le moško obliko) vam je ostal v najlepšem spominu, bi večina od vas najverjetneje odgovorila, daje to ali šolski knjižničar ali pa prijazna gospa z mladinskega oddelka knjižnice v vašem kraju, ki vam je napisala prvo člansko izkaznico in vam pomagala izbirati vaše prve knjige. Kdo pravzaprav je mladinski knjižničar? Splošno mnenje je, da je to človek, ki ima rad otroke in knjige. Največkrat je to nekdo, ki si je zaradi te posebne ljubezni do otrok in knjige izbral službo v knjižnici. Tudi mene pogosto vprašajo, zakaj sem se odločila za to službo? Moj odgovor je podoben že zapisanemu: ljubezen do otrok in želja približati jim pisano besedo; da bi knjigo vzljubili tako, kot jo imam rada sama. Ob pripravah na pisanje referata se je pokazalo, da o problemu literature skoraj ni. Prispevki o mladinskem knjižničarstvu so večinoma poročila o različnih akcijah ali pa o literaturi za mlade. Tuji avtorji pa se ukvarjajo s starejšimi bralci, t.i. 'young adults' in z raziskavami, kako naj v knjižnice pritegnejo čimveč pripadnikov te generacije in kako naj knjižnice postanejo zatočišče za tiste, ki ne vedo, kam. Ko sem pričela s pisanjem referata, pa smo v knjižnico dobili doktorsko delo Silve Novljan (Novljan, 1996), ki temeljito secira delo šolskih knjižnic. Posta- vili smo si vprašanje: kaj pa mladinski oddelki splošnoizobraževalnih knjižnic? Kakšna je njihova vloga in položaj? Novljanova piše: "šolska knjižnica naj bi funkcionalno opismenila učenca za samostojno in aktivno uporabo knjižnice, njenega gradiva in informacijskih virov v vseh vrstah knjižnic in drugih informacijskih centrih." (Novljan, 1996, str. 108). Kaj pa SIK? V aktualnih normativih in standardih so mladinski knjižničarji omenjeni v delu, ki govori o strokovnih delavcih v SIK. "Za posebne naloge mora imeti SIK specializiran strokovni kader. Specializacijo potrebujejo delavci, ki delajo z mladim bralcem, delavci v knjižnično infor- macijski in dokumentacijski dejavnosti in strokovni delavci ter raziskovalci v posebnih zbirkah". (Normativi, 1982, str. 7). V točki 8.2. pa piše: "V SIK se za zaposlovanje knjižničarskih delavcev upoštevajo naslednji standardi:...1 strokovni delavec za specifični program dela z mladimi, če je na območju knjižnice najmanj 3000 mladih do 15 leta starosti. (Normativi, 1982, str. 7). Nikjer pa ni določeno, kakšna naj bo ta specializacija. Naj bo iz psihologije, pedagogike, književnosti, likovne, glasbene ali plesne umetnosti?

RkJQdWJsaXNoZXIy