URN_NBN_SI_DOC-VFQ4PQ4R

Posamezniki ali skupine sprejemajo ideologije zavestno ali nezavedno, kajti ideološke vplive proizvaja vsakdo v vsakem trenutku in povsod. Taki "aparati" ideologije so poleg državnih še vse mogoče družbene (neformalne) institucije - družina, šola, v okviru izobraževalnega sistema tudi knjižnica. Izobraževalni sistem je s spremljajočo infrastrukturo, po mnenju nekaterih sociologov, najpomembnejši ideološki aparat, šola in izobraževalni proces nasploh pa sta zaradi dolžine svojega vpliva izredno močan dejavnik, ki lahko prispeva k oblikovanju določene ideologije. Da omenjanje tega problema ni za lase privlečeno, pričajo dogodki iz ne tako davne preteklosti, ko se je dogajalo, da so tudi znanstvene teorije prispevale pomemben delež k nastajanju in uveljavljanju kršitev človekovih pravic. Ker imamo zlasti v specialnih knjižnicah največkrat opraviti z znanstveno in strokovno literaturo, je prav, da se zavedamo, da je ponujanje samo ene vrste virov, ali celo priporočanje samo neke določene teorije, m ilo rečeno, nedo­ pustno. V zvezi s tem velja omeniti, da so npr. kriminalnobiološke teorije o psihično abnormnih storilcih,11dvojčkih, nacionalnem značaju ter tipologi­ jah prestopnikov v času nacionalsocializma povzročile celo vrsto "rasno čistilnih" zakonov in strožje kaznovanje ali celo uporabo smrtne kazni za manj pomembna kazniva dejanja. 4. Zaključek Domnevamo lahko, da je sen vsake knjižnice imeti dober, profesionalen kader, ki bo bibliotekarsko strokovno podkovan, ki bo obvladal specializir­ ano znanje področja, na katerem dela in ki bo znal pri svojem delu uporabljati najnovejšo tehnologijo. Profesionalnost pa ne pomeni le znanja. Ravno tako je pomemben tudi profesionalen odnosdo uporabnika v smislu medsebojnih odnosov. Pod tem si predstavljamo korektno, nevsiljivo, resno kom unicir­ anje z vsemi, s katerimi prihajamo v stik. Naj zaključim z mislijo enega od bibliotekarjev, ki je izjavil o svojem delu naslednje: "Specialno znanje ti lahko veliko pomaga, če ga imaš, čeprav je tudi z obsežnim temeljnim znanjem mogoče nadomestiti ogromno stvari. Vendar pa se je nenehno treba učiti, in v poklicu, kot je naš, je najbolj zanimivo to - če ne uživaš v učenju, ne sodiš v knjižnico!" Nekdo drugi pa ga je dopolnil: "Lepo bi bilo, če bi človek vedel prav vse, pa ni tako, vendar pa se tudi redko zgodi, da na neko vprašanje ali zahtevo nebi znal odgovoriti čisto nič."

RkJQdWJsaXNoZXIy