URN_NBN_SI_DOC-VFQ4PQ4R
1. Profesionalizacija, profesionalizem Slovar slovenskega knjižnega jezika (str .230) opredeljuje izraz profesionalizem kot poklicno ukvarjanje s čim, in profesionalizacijo kot pojav, da postane kaj poklicno. Stopnjo poklicnosti je knjižničarstvo doseglo že pred davnim časom, lahko rečemo že kar 3000 let pred n.š., ko so se v Mezopotamiji pojavile prve urejene zbirke besedil na glinenih tablicah, vodili pa so jih šolani knjižničarji - duhovniki in visoki uradniki, ki so kot redki izobraženci sodili s svojim poklicem v vrhove družbene lestvice. Nadalje, če se vrnemo k SSKJ, pa pomeni profesionalizem tudi dobro, strokovno opravljanje kakega dela in profesionalnost - lastnost profesional nega, kar vsebinsko zajema kakovost opravljanja nekega dela, in sicer je mišljena dobra ali celo najvišja kakovost opravljanja nekega dela. To pa je stopnja, ki je zaželena vedno in še posebej v današnjem času, ki je čas izredno hitrega razvoja in vsestranskega napredka na vseh področjih -znanstvenem, tehničnem, tehnološkem, informacijskem itd. 1.1. Poklicna naloga knjižnic Kaj naj bi bila poklicna naloga knjižnic in knjižničarjev v času računalnikov in telekomunikacij? Knjižničarstvo nikakor ni ostanek poklica, ki se je ukvar jal s pisanimi in tiskanimi viri, temveč je njegovo nadaljevanje, ki po strokov nosti in profesionalnosti dosega vedno višjo, vsestranskemu razvoju ustrez no raven. Poleg svoje poglavitne naloge, ki je bila nekdaj in je tudi sedaj - posredovanje informacij, idej, misli, se sodobna knjižnica popolnoma su vereno vključuje tudi v vsesplošni tehnološki razvoj. Razvoj spreminja in posodablja način dela v knjižnicah ter s tem dviguje pomen njihove dejav nosti, kljub temu pa ostaja pomen knjižnic v zgodovinskem in družbenem merilu skorajda nespremenjen - ohranjati in širiti ter s tem tudi oplajati in povečevati količino človeškega znanja - tako so knjižnice hkrati nekakšen spomin človeške družbe. Nekateri pisci štejejo knjižnice (skupaj z univerzami, bolnišnicami in podob nimi ustanovami) v t.i. "profesionalno birokracijo"1, za katero je značilno, da delo njenih uslužbencev temelji na strokovnjakih - profesionalcih, ki opravl jajo svoje delo v skladu s standardi svojega poklica. Poudarek pri njihovem delu jena ugotavljanju potreb uporabnikov. Ko so le-te znane, sledi uporaba ustreznih postopkov, k i pa morajo biti prav tako prilagojeni postavljenim zahtevam in potrebam klientov.
RkJQdWJsaXNoZXIy