URN_NBN_SI_DOC-UWH0NP2R
tudi podrobni načrti in m etodični napotki za posodabljanje njenega pedagoškega dela. K ar zadeva strokovni stik m ed javno pionirsko in šolsko knjiž nico, lahko rečemo, da je opazen tudi p ri nas in da osveščeno teži k posodabljanju koordinacije dela. K er pa je realno stanje v našem m ladinskem knjižničarstvu zaenkrat še tako, da imamo ob močnih punktih tako v tipu javne pionirske kot v tipu šolske knjižnice tudi hudo zanem arjena področja, poteka posodabljanje pedagoškega so delovanja zaenkrat največkrat tako, da je strokovno osveščena jav na pionirska knjižnica tista, ki ponuja šoli svoje pedagoške usluge v sm eri sodobne knjižnične in knjižne vzgoje. V okviru šole pa se javna pionirska knjižnica povezuje bodisi s šolsko knjižnico bodisi s posam eznimi razredi, pa tudi z oddelki tako im enovanega podalj šanega bivanja otrok na šoli. P ri povezavi s šolsko knjižnico, ki je običajno še v fazi sanacije in potem takem še ne m ore izvajati vseh ustreznih oblik sodobne knjižnične in knjižne vzgoje otrok, javna pionirska knjižnica po m aga p ri realizaciji pedagoškega program a, ki ga šolska knjižnica že zmore. Druga oblika sodelovanja pa je ta, da šolski knjižničar s skupino (ali skupinam i) svojih uporabnikov občasno p rih aja v javno pionirsko knjižnico k različnim oblikam skupinske knjižnične in knjižne vzgoje. V starostnem razponu, ki ga zaobjem a moj del referata, bi prišli v poštev npr.: strokovno voden ogled knjižnice, usposabljanje otrok v uporabljanju abecednega im enskega in n a slovnega kataloga, u re pravljic, pravljične uganke, tem atsko za ključene m anjše razstave knjig s poudarkom na obsežnejšem knjiž ničarjevem kom entarju itd. P ri povezavi s posam eznim i razredi osnovne šole javna pionir ska knjižnica zaenkrat prevzem a tudi del pedagoških uslug, ki jih bo kasneje izvajala sanirana šolska knjižnica. P ri tovrstnih stro kovnih stikih knjižnica sistem atično vabi posamezne razrede v svo je prostore in jim v skladu z njihovim učnim program om in v dogo voru s posameznimi šolskimi pedagogi prireja — če pomislimo na razpon do 4. razreda — : strokovno vodene oglede knjižnice, uva janje v knjižnična pom agala, u re pravljic, pravljične uganke, m anj še kom entirane razstave knjig na teme, ki jih predpisuje učni n ačrt za posamezne razrede. Tako javna pionirska knjižnica s svojo dejavnostjo ponazoruje, popestruje in dopolnjuje učnovzgojni pro ces na šoli. Po drugi stran i pa javna pionirska knjižnica lahko po nuja razredom tudi oblike knjižnične in knjižne vzgoje, ki se od zivajo bodisi širšim, izvenšolskim interesom otrok, bodisi aktualnim družbenim dogodkom (podelitev Levstikovih nagrad, Prešernovih nagrad, M ednarodni dan m ladinske knjige itd.) 38 K n již n ic a 18(1974)1-2
RkJQdWJsaXNoZXIy