URN_NBN_SI_DOC-UWH0NP2R

tudi podrobni načrti in m etodični napotki za posodabljanje njenega pedagoškega dela. K ar zadeva strokovni stik m ed javno pionirsko in šolsko knjiž­ nico, lahko rečemo, da je opazen tudi p ri nas in da osveščeno teži k posodabljanju koordinacije dela. K er pa je realno stanje v našem m ladinskem knjižničarstvu zaenkrat še tako, da imamo ob močnih punktih tako v tipu javne pionirske kot v tipu šolske knjižnice tudi hudo zanem arjena področja, poteka posodabljanje pedagoškega so­ delovanja zaenkrat največkrat tako, da je strokovno osveščena jav­ na pionirska knjižnica tista, ki ponuja šoli svoje pedagoške usluge v sm eri sodobne knjižnične in knjižne vzgoje. V okviru šole pa se javna pionirska knjižnica povezuje bodisi s šolsko knjižnico bodisi s posam eznimi razredi, pa tudi z oddelki tako im enovanega podalj­ šanega bivanja otrok na šoli. P ri povezavi s šolsko knjižnico, ki je običajno še v fazi sanacije in potem takem še ne m ore izvajati vseh ustreznih oblik sodobne knjižnične in knjižne vzgoje otrok, javna pionirska knjižnica po­ m aga p ri realizaciji pedagoškega program a, ki ga šolska knjižnica že zmore. Druga oblika sodelovanja pa je ta, da šolski knjižničar s skupino (ali skupinam i) svojih uporabnikov občasno p rih aja v javno pionirsko knjižnico k različnim oblikam skupinske knjižnične in knjižne vzgoje. V starostnem razponu, ki ga zaobjem a moj del referata, bi prišli v poštev npr.: strokovno voden ogled knjižnice, usposabljanje otrok v uporabljanju abecednega im enskega in n a­ slovnega kataloga, u re pravljic, pravljične uganke, tem atsko za­ ključene m anjše razstave knjig s poudarkom na obsežnejšem knjiž­ ničarjevem kom entarju itd. P ri povezavi s posam eznim i razredi osnovne šole javna pionir­ ska knjižnica zaenkrat prevzem a tudi del pedagoških uslug, ki jih bo kasneje izvajala sanirana šolska knjižnica. P ri tovrstnih stro­ kovnih stikih knjižnica sistem atično vabi posamezne razrede v svo­ je prostore in jim v skladu z njihovim učnim program om in v dogo­ voru s posameznimi šolskimi pedagogi prireja — če pomislimo na razpon do 4. razreda — : strokovno vodene oglede knjižnice, uva­ janje v knjižnična pom agala, u re pravljic, pravljične uganke, m anj­ še kom entirane razstave knjig na teme, ki jih predpisuje učni n ačrt za posamezne razrede. Tako javna pionirska knjižnica s svojo dejavnostjo ponazoruje, popestruje in dopolnjuje učnovzgojni pro­ ces na šoli. Po drugi stran i pa javna pionirska knjižnica lahko po­ nuja razredom tudi oblike knjižnične in knjižne vzgoje, ki se od­ zivajo bodisi širšim, izvenšolskim interesom otrok, bodisi aktualnim družbenim dogodkom (podelitev Levstikovih nagrad, Prešernovih nagrad, M ednarodni dan m ladinske knjige itd.) 38 K n již n ic a 18(1974)1-2

RkJQdWJsaXNoZXIy