URN_NBN_SI_DOC-TGJAX1XS

Unescovi normativi za dežele v razvoju iz decembra leta 1979 so približno enaki, vendar s to razliko, da se takoj, ko se zviša število učencev nad 500 in vzporedno s tem tudi obseg knjižničnega gradiva, število knjižničarjev poveča na dva. Število knjižničarjev in obseg knjižničnega gradiva ostajata pri nas slej ko prej odprto vprašanje — to je žal značilnost vsake dežele z ne dobro razvitim knjižnično-informacijskim sistemom (ključ za pospešeni razvoj le-tega, p a vemo, ni vedno v naših rokah). Ko smo nekoč na ljubljanskem Zavodu za šolstvo razpravljali o problem atiki statusa šolskega knjižničarja, se knjižničarka z neke osnovne šole na območju ljubljanske regije n i pritoževala nad tem, da njeno delo s strani pedagoških delavcev na šoli ne bi bilo priz­ nano, vendar je ugotovila: »Po več kot petnajstih letih čistega pedagoškega dela in po več letih knjižničarskega dela (s strokovnim izpitom) se ji zdi tako opredeljeno knjižničarjevo delo na šoli zahtev­ nejše od pedagoškega!« In nekoč mi je na nekem strokovnem seminarju avstralski kolega takole natančno opisal dnevno delo šolskega knjižničarja v Avstra­ liji, kjer so prav šolske knjižnice dobro razvite v najmodernejšem smislu te besede. Knjižničar porabi dnevno: 4 ure za strokovno delo na knjižničnem gradivu, 1 uro za razgovor o program u dela knjižnice s pedagoškim vod­ stvom šole, 1 uro 50 m inut za delo z skupinami učencev, 25 m inut za razgovore z razrednimi učitelji in učenci, 60 m inut za razgovore s predm etnimi učitelji in učenci, 30 m inut za druga, pretežno administrativna dela. V sklop tega časa ne sodijo strokovni sestanki ter sprem ljanj strokovne literature. Pri tem mi je avstralski kolega postregel s tole primerjavo: »Ko so preučevali črmlja, so ugotovili, da je njegovo telo take oblike, da po vseh zakonih aerodinamike ne bi mogel letati — in vendar leta! Nekaj podobnega velja za šolskega knjižničarja!« In še je sarkastično dejal: »Ti ljudje so pravzaprav obsojanja vredni, ker svoj posel dobro opravljajo. Zaradi njih šolske strokovne službe odlašajo z nasta­ vitvami zadostnega števila usposobljenih knjižničarjev!«

RkJQdWJsaXNoZXIy