URN_NBN_SI_DOC-TGJAX1XS

V okviru izobraževalnega program a in načrtovanja izvedbe pro­ grama moramo opredeljevati tudi delo šolskega knjižničarja: tako šolski knjižničar — pomaga učitelju in učencu, da spoznavata informacijske vire in gradivo različnih vrst z vseh področij z vzgojno-izobraževalnim programom opredeljenega znanja; — v sodelovanju z učitelji odkriva vse bistvene usmeritve različnih strokovnih področij, ki so pomembna za vsebinsko usme­ ritev šole — pri tem je neobhodno sodelovanje z drugimi knjižni­ cami za pridobivanje tistega gradiva, ki dodatno lahko pomaga tako učitelju kot učencu p ri njegovem delu; — izdeluje sistematični načrt inštruktaže o različnih načinih uporabe različnega knjižničnega gradiva, tako da postane iskanje in pridobivanje informacij, poznavanje različnih informacijskih vi­ rov, znanje o uporabi in uporabnosti različnih virov permanentni, regularni sestavni del učenčevega dela v vzgojno-izobraževalnem Procesu; — pomaga učitelju smiselno in sistematično, v določenih sek­ vencah vključevati različna informacijska sredstva za uspešno in učinkovito izvedbo posameznih faz vzgojno-izobraževalnega pro­ grama ; — pomaga učencu s širšim spektrumom uporabe različnih in­ formacijskih virov utrd iti znanje ali p a utirati aktivno, samostojno Pot k temu znanju; — razvija tiste program e dela, ki razvijajo in utrjujejo avdi- tivne in vizualne sposobnosti dojemanja (in ne zgolj enostransko sarno avditivne ali samo vizualne); — omogoča odkrivati možnosti prepletanja različnih virov in °blik oziroma vrst informacij: ustno sporočilo prenesti v pisno ali Pisno sporočilo preliti v vizualno, avditivno ali avdio-vizualno obliko, . ar pomeni tudi priložnost za samostojno ustvarjanje različnih vrst ^form acijskih medijev. Osnova takem u knjižničarjevemu delu pa ostaja slej ko prej: — izbor, sistematična postavitev in obdelava gradiva šolske knji­ ž ic e — medioteke ter — ustrezno število knjižničarskih delavcev glede na število eencev z ustrezno razporejenim delovnim časom. V gradivu »Šolska knjižnica — medioteka v srednjem usmer­ jenem izobraževanju, Ljubljana, 1981« smo za šolo s 500 — 600 učenci Predvideli enega višjega knjižničarja ali bibliotekarja; njegov de- t°vni čas (42 ur tedensko) je razporejen tako, da porabi okrog 50% ga časa za pedagoško delo s skupinami, 50 °/o pa za pripravo in r°kovno obdelavo gradiva in za svetovalno delo z učenci in učitelji.

RkJQdWJsaXNoZXIy