URN_NBN_SI_DOC-PMAFF3CN
ranja uporabnikov po kategorijah. Za govarja stališče, da bi se problema in formacije lotili na politični ravni, saj imamo za to v današnji politični kon stelaciji čedalje več pogojev. V zanimivem referatu »Sredstva dokumentacije in informacij: Vidiki in problemi« B. Balbis na kratko pri kaže zgodovinski razvoj dokumenta cijskih sredstev, jih za orientacijo razporedi, nato pa se omeji na neka tere družbene aspekte dokumentacij skih in informacijskih sredstev. Referat E. Pietscha je posvečen or ganizaciji in strukturi informacijskih ustanov. Avtor ugotovi, »da je naša doba v bistvu informacijska doba, ki ji daje brezmejna težnja po komuni kativnosti viden izraz«. Meni, da je pri izgradnji in strukturi neke infor macijske centrale očitno, da bo o iz biri načina iskanja in njegove avtoma tike odločal obseg ponudbe in povpra ševanja na določenem strokovnem po dročju in v njem nastalih informacij v določenem časovnem obdobju. Oseb nost in informacija, osebnost in raz širjenost silijo med silnicami infor macije vse bolj v ospredje. Treba je predvsem poiskati ravnotežje med izdelovalcem informacije in njenim uporabnikom. Svoja gledišča podpre z 12 tezami za sestavljanje informacij, ki jih dopolni z načelnimi izvajanji. Madeleine Wolff-Terroine poroča v svojem referatu o mestu specializira nih informacijskih centrov v bodoči organizaciji dokumentacije. Trdi, da smo doslej bili priča rasti cele vrste specializiranih centrov. Njihovo vzdr ževanje pa je bilo zaradi uvajanja elektronskih naprav na področju do kumentacije zelo drago. Poleg tega ti centri nimajo dovolj denarja za opre mo in delovanje, osebje je visoko spe cializirano le za določeno stroko, do kumentacijske probleme pa nemalo krat slabo pozna. Prav tako živijo drug poleg drugega brez medsebojne povezave in sodelovanja. Zaradi tega se je rodila ideja, da bi ustanovili ve- likd narodne enote, ki bi imele dovolj sredstev za delo. Avtorica se vprašuje, ali naj v takih razmerah obdržimo te male centre. Odgovarja, da je obstoj specializiranih centrov nujen zaradi njihove specializiranosti in pristoj nosti. Priporoča, da bi se centralni organizem in razni specializirani cen tri med seboj povezali. Centralni orga nizem bi koordiniral specializirano dokumentacijsko mrežo, ki bi spreje mala vso literaturo nekega področja in bi jo hitro posredovala specializi ranim centrom. Deloval bi potem takem kot urejevalec, beležil podatke specializiranih centrov in skrbel za reprodukcijo dokumentov. Speciali zirani centri bi bili na ta način raz bremenjeni, kar zadeva materialno plat, in bi se mogli v polni meri po svetiti intelektualnemu delu. Central ni organizem bi s pomočjo dokumen tacijskega zemljevida neke države po vezoval različne specializirane centre te ali one stroke, nadomestil pomanj kanje dokumentacijskega servisa v tej ali drugi stroki ter usmerjal upo rabnika v ustrezni specializirani cen ter. Referat Aleksandra Kinga obdeluje razliko med informacijami, ki so na menjene znanstveniku-raziskovalcu, in informacijami, ki so namenjene apli kaciji znanstvenih izsledkov. Govori o tradiciji in spremembah na tem po dročju. W. Pirog v svojem poročilu prispe va opombe in predloge za izboljšanje mednarodnega sodelovanja pri izme njavi znanstvenih, tehničnih in eko nomskih informacij na osnovi izku šenj Centralnega inštituta za znanstve ne, tehnične in ekonomske informa cije v Varšavi (CIINTE). CIINTE ko ordinira dejavnost podružnih infor macijskih centrov, posreduje infor macije, vzdržuje stike s tujimi insti tucijami, ki se ukvarjajo z znanstve nimi, tehničnimi in ekonomskimi in formacijami, njegov poglavitni cilj pa je dobava informacijskega gradiva na osnovi zamenjav. Poleg te institucije se ukvarja z mednarodnim sodelova njem pri izmenjavi informacij na spe cifičnem področju tudi Poljska akade mija znanosti in umetnosti in neka teri specializirani centri. Navedeni 150
RkJQdWJsaXNoZXIy