URN_NBN_SI_DOC-PDZXYOIV

posam ezni slikanici? Kaj je tisto, kar se skriva v vas in ste prinesli s sabo iz svojega otroštva in kaj je tisto, kar vam narekuje trenutna realnost? Tudi slikanica je prehodni objekt.. Ko rišem o, je to neko notranje gibanje, še nedefinirana čustva in doživetja. Vse tisto, kar je v naši notranjosti, dobiva zunanjo obliko, ki je lahko čačka, risba ali vrhunsko um etniško delo. Vse je nastalo iz nekega notranjega im pulza, ki je preoblikoval notranji svet v zunanjega. Risba nas nagovori neposredno, postane preho dni objekt in v nas sp ro ž i n o tran je dogajanje v o blik i p re d sta v , čustev, še n ed e fin iran ih doživljanj. "Vsakokrat, ko se ukvarjaš s p reho dnim objektom , se giblješ na m ejnem področju m ed notranjim in zunjanjim svetom . M ed oblikovanjem (npr. risanjem ) se izm enično giblješ v m ejnem področju, ali pa ga gledaš; risba je zrcaljenje gibanja m ed tvojim notranjim in zunanjim svetom . M ed risanjem si ustvaril osnovni stik m ed notranjim in zunanjim svetom : notranja gibanja (notranji svet) se nadaljujejo in pretvorijo v m očna m otorična gibanja (pove­ zava in prehod), ki pridejo v stik s kredo in papirjem (zunanji svet, materija)." (M arijke Rutten-Saris, Porajajoči se jezik telesa, 1992). "Risba p a sp et lahko postane p reh o d n i predm et, k ad ar ti 'p riraste k srcu', k ad ar jo pritegneš, jo varuješ in pri njej iščeš varnost. V takih trenu tkih slike ne opazuješ, v takih trenutkih si ti slika." (W iehl-W olbehr, 1977, M itscherlich, 1978). Vse to velja tu d i za odnos starši - otrok, saj so ravno starši tisti, ki ustvarjajo otroku osnovno klimo. Boljše poznavanje teh elem entov nam lahko prip o ­ m ore k pristnejšem u kontaktu, ki priv ede do zaupanja vseh udeleženih v procesu, in s tem do resničnega m edsebojnega sodelovanja in večje učinko­ vitosti. Zato skušam o p ri EPTI Založbi najlepših slikanic iskreno slediti tistem u, kar vem o in v kar verjam em o. To se kaže v izboru slikanic, kijih izdajam o (avtorji so vrhunski literarni in likovni um etniki), in p ri projektih EPTINEGA Centra za izobraževanje in usposabljanje: "Ti, jaz, moja d ru žin a in N erodn a A vguština" (družinska tem atika), "Drevesce posadim o, d a zraslo bo drevo" (ekološka tem atika) in "Otrokom vsega sveta" (projekt pripravljam o za naslednje leto v sodelovanju z UNICEF- om ob njegovi 50-letnici, tem a p a so pravice otrok). Kot direktorica Centra za izobraževanje in usposabljanje pri EPTI in kot vodja om enjenih projektov lahko povem , da v njih zelo uspešno sodelujejo stro­ kovni delavci in celotne družine. In ravno d ružine m nogokrat doživijo nove, globlje, m orda že davno pozabljene razsežnosti m edsebojnega sožitja, stro­ kovni delavec pa zelo pristen in konstruktiven stik s starši in seveda z otroki, kar je eden tem eljnih pogojev za uspešno delo.

RkJQdWJsaXNoZXIy