URN_NBN_SI_DOC-PDZXYOIV
Ena osnovnih potreb vsakega človeka je potreba po m edsebojnem stiku in zaupanju. Že z rojstvom n am je dan o prvobitno kom uniciranje, ki je nev er balno. Jezik telesa je em otivni jezik in ga uporabljam o veliko p red verbalnim . Sporoča n am vsebine, ki jih verbalni jezik pogosto ne m ore in ne zna. N aša celotna kom unikacija je iskanje drugega, predstavljanje nas sam ih in seznan janje z d rugim i ter iskanje poti do njih. N aše okolje kot celota in p redm eti v njem nam lahko pom agajo. Tudi knjiga, ki lahko v resnici postane m ost, ki povezuje dva svetova, svet odraslih in svet otrok, svet tistega, ki je knjigo ustvaril in našega, učitelja in učenca in tudi otroke m ed seboj. Je tisti intim ni kotiček, ki sm o ga skupaj zgradili, s skrbjo in ljubeznijo, kjer sm o pustili del nas sam ih in kam or se vedno radi vračam o, d a nas obogati in m i njega. Pri sku pnem srečanju ob knjigi in s pom očjo knjige se porajajo skrite vezi zaupanja, varnosti in razum evanja, ki otroka in nas napolnijo s tistim posebnim občutkom , ki m u rečem o "rad grem v knjižnico, rad berem knjige". Knjižnica je nam reč edino m esto v šoli, ki ni represivno, knjižničarka, oz. knjižničar p a tista, ki od učenca ne zahteva, da se uči in nauči, da dela z glavo, tem več, d a vzljubi knjigo in uživa v njej, v vsem tistem , kar m u lahko pove. Polje zaupanja , elana, navdušenja ustvarja tako celotna knjižnica kot tu d i knjižničarka in učenci. R avno knjižničarka je tista ključna oseba, ki lahko ob knjigi in s pom očjo knjige, s svojo osebnostjo in odnosom bistveno vpliva na učenčevo ljubezen do knjige in posledično do vsega tistega, kar v njej piše. Vsi so v skupni interakciji in osnova tega je kom unikacija, ki je večplastna, in sestavljena iz verbalnega in neverbalnega dela. P rvega se bolj zavedam o, drug i pa je prvobitnejši in im a predvsem v zgodnjem otroštvu odločilno vlogo tako v kom unikaciji kot tu d i v učenju otroka. O trok se nam reč bolje in hitreje uči vsebin, kad ar im a dober kontakt s sabo in svojo okolico, kad ar se počuti varnega in sprejetega. Prijazen stik je osnova vsakega obojestranskega sodelovanja, kar učno vzgojni proces je, in učenja. In na to pogosto pozablja mo. D obro pa je še enkrat povdariti, da je poleg besednega sporočanja p om em bno neverbalno sporočanje. To nam nam reč posreduje tiste vsebine, ki jih govorjena beseda pogosto ne m ore in ne zna in ki kažejo n aš vrednostni odnos d o sveta. Učenec razum e to kot to je dobro in to ni dobro. Verbalni in neverbalni del sporočila sta lahko v skladu, lahko pa tu d i ne. Mlajši kot je otrok, pom em bnejši m u je neverbalni del in ga tu d i prej zazna kot pa verbalnega. Pom em bno je torej, kaj počnem o in ne, kaj govorim o. Knjiga je tu lahko resnično tista, ki služi kot m ost do drugeg a in v m edsebojni kom u nikaciji in interakciji dobi vlogo prehodnega objekta. Tako vlogo imajo v najzgodnejšem obdobju otrokovega življenja igrače in tu d i d ru g i predm eti v njegovi okolici. Z njimi nekaj počne, se igra, dotika, m eče po tleh. Do različnih predm etov se različno obnaša, kar je pogojeno tako s kvaliteto
RkJQdWJsaXNoZXIy