URN_NBN_SI_DOC-OPUT6FEP

hovih knjižničnih skladov; saj je 5,000.000 knjig, ki so zbrane v slo­ venskih šolskih knjižnicah, 40 %> vseh knjig, ki so v vseh vrstah slovenskih knjižnic (v splošnoizobraževalnih knjižnicah je okoli 3,700.000 knjižničnega gradiva). Šolske knjižnice s svojim gradivom in dejavnostjo lahko bistve­ no vplivajo na učinkovitost vzgojno-izobraževalnega dela v šoli. To vlogo jim priznava tudi naša zakonodaja: Zakon o knjižničarstvu, Zakon o usm erjenem izobraževanju, Zakon o osnovni šoli. Šolske knjižnice im ajo odločujoč pom en tudi za vzgojo potencialnih upo­ rabnikov vseh v rst knjižnic v našem knjižnično-inform acijskem si­ stem u; razvijati dobro delujočo mrežo šolskih knjižnic pom eni te­ melj za delovanje knjižnično-inform acijske dejavnosti in sistema. Zato bi bilo potrebno naslednje: — u trjev a ti koncept šolske knjižnice v osnovnih in srednjih usm erjenih šolah kot knjižnično-inform acijskega m ultim edijskega centra, — skrbeti, da bo črka zakonov o knjižničarstvu v osnovni in srednji usm erjeni šoli zaživela in postala v sakdanja realnost, — skrbeti za uveljavljanje standardov v vseh šolskih knjižnicah osnovnega in srednjega usm erjenega izobraževanja, — razvijati strokovno sodelovanje in povezovanje šolskih knjiž­ nic med seboj in z drugim i vrstam i knjižnic, tako bogatiti delo vzgoj- no-izobraževalnih program ov in u trjev a ti delovanje enotnega knjiž­ nično-inform acijskega sistem a. — posebno sk rb posvečati izobraževanju in izpopolnjevanju knjižničarskih delavcev v šolskih knjižnicah in njegovem u statu su v sklopu pedagoških delavcev šol, — usposabljati učitelje, da bodo sposobni u p o rabljati in v k lju­ čevati gradivo in inform acije šolske knjižnice p ri izvajanju vzgojno- izobraževalnih program ov, — oblikovati strokovno knjižničarsko svetovalsko službo in aktive šolskih knjižničarjev pod vodstvom Zavoda za šolstvo.

RkJQdWJsaXNoZXIy