URN_NBN_SI_DOC-KMBTWYSW

so prod kakim i desetim i leti, Ce se ne motiim, uis+amovi'li tri ozirom a štiriletno srednjo šolo (tehnikuim), se pravi, dm «o sprejem ali dijake, ki so dokoinčalii nižjo sredin jo Solo. V endar se ta šollia ni posdbno ob­ nesla. Ne bi hotel tu raziskovati vzroikov za to, menim pa, da so ise v tej Soili splošmi pred metli m orali reducirati na m inim um zaradi hi­ bi iotdkarskoHSit poikovn ih p irdm eto v. A prav za k n jižn ičarje je splošna izobrazba silno potrebna; če te ni, vsa knjižnicansika tehnika ne zaileže dosti. Š tirinajst aiLi petna jstletni di- jalk je le p m n a'l« razigled'an. dia bi pa zaičeli usm erjati v knjižničarsko dielo in pri tem n u jn o m orali, četu ­ d i dleJno, redueiiraitii predm ete sploš­ ne izobrazbe: prirodoslovne vede, filozofijo. zgodovinske vede, učenje tujih jezikov itid. T,ami simo poskusili piri n as dru- pn-fte. Svet za k u ltu ro im prosveto LRS je ustanovil občasno šolo za k n jižn ičarje 'in arhivske pomočnike, ki je trajal« eno leto. Sprejem ala je k o t redne slušatelje absolvente sired- mijih šol. S tem se je lahko posve­ tila predvsem knjižničarski stroki. Predm eti so bili: zgodovina sve­ tovne književnosti (v 1. sem estru po 4, v 2. sem. po 5 u r na teden), zgo­ dovinopisje (v 2. sem. 2 u ri na te­ den), zgodovina knjige in knjižnic (v 1. sem. 2 uri na teden, v 2. sem. 10 tednov po 2 uri), zgodovina airhi- vov (v 2. sem. 6 tednov p o 2 uri), b ibliografija (v i. im 2. sem. po 2 mri), poslovanje ljudskih knjižnic (v 1. in 2. sem. p o 2 uri), poslovanje zina nst veni h k n jižn ic (v 1. sem. po 2, v 2. sem. po 1 uiro), poslovan je arhivov (v 1. in 2. sem. po 2 uri), ddlo z bralcem (v 1. in 2. sem. po 2 uri), konsorvacija in restavracija k n jig in rokopisov (v 2. sem. po 2 mri), temelji d ržavn e in diruž.bene ureditve (v 1. sem. po 2 uril), nem ­ ški jezilk I. ali II. tečaj (v 1. sem. p o 6, v 2. sem. po 5 u r na teden). Poleg teg>a «o bile redne valje v poslovanju Ijudlslkih knjižnic (po 2 uri na teden), v poslovanju znan­ stvenih knjižnic (2 uiri). v poslov-a- njtu arhivov (2 uiri), valje v kniilgo- veštvu in restavraciji (v 2. sem. po 2 uri) lin praksia v ljubljanskih kiniižnica.h (v 2. sem. p o 4 ure). Solo je redno ob i'(kovalo f5 T e d ­ nih in' 9 izrednih sliršateTiev. Od rednih so ifcuMnJ* z odličnim nsioe- hom 1. s p rav dolbrim 7. z dobrim 5. Od iziredniili 'o izdelali z odlič­ nim 1. s prav dobrim 5. z dobrim 2, z zadostnim 1. Soda je bila zrnmišljen a1 kot ob­ časna, se pravi, d a b i1n. pr. delala vsako d ru g o leto, sa j je biflo trreba .previdnosti. da ne bi u'sTWobi’li več Ikniiižničariev. k ak o r rili naše k n již­ nice oib sedaniem stan hi nT-enescio. Sede ko dobim o iziakom o knrižnicnh in bom o Taiže Im bolie onraniziirali mrežo lindlsikih knjižnic. bom o mo­ gli TvreRoditi. 'knlilko knjižničarskega n araščaja potrebujem o. Enolettnm šola. k i «pretem a nibsol- vente srednlrih šol. r>n imm vendarle to nevš^nosit, da slušateljem •de- de ntn n iih službeno Vnir^lpro ne dwje nobenih ti rednosti. 7, drn^itni bese­ dam i: absolvent emolcrtno Ir-nüvni- earsfke šole. ki nostame kminžin^čar, veflia po zflkonn o tnvnflb n«W5b/m- eih pirSiv (toWko k a Vor labraolvent isredn ie šole. e"*lo izgrbil ta letlo dni za naioredOvainiie in poko'Tinino. 7 ato Tcažie enrreimenit! enoletno občasno Icniižniča^ko «Solo v d volWno. A b­ solventi take šole bi n otem twt r n - ko/nn o TiaVn'ih n s l n eib v-ojtiali za iislužbenee z vlilširo izniKrazbo kn- koir n. o r nb-nifvw"ntii šlke šole. T udi rlvoileitna b ib lio tek ar­ ska šolia bi lahiko še zm eraj ostala občasna, namireč tako. da bi se prvi letnik odlpiral vsako d rn e o leto. V mrimeri z enoletno šolo bi dvoletna štud ij poigiobiila, imela nekaj več predm etov (n. pr. paleografiijo), raz­ širila sem inarsko delo teir pripravila slušatelje za sam ostojnejše delo. 85

RkJQdWJsaXNoZXIy