URN_NBN_SI_DOC-HNBH6NAG

študijem na Pedagoški akadem iji dobra, da lahko im am o ta študij za zaključen, da pa bi bilo treba m isliti tudi na uvedbo 3. stopnje na univerzi in m edtem tudi izrabiti m ožnost za takšen študij v Zagrebu, istočasno pa nadaljevati z organiziranjem tečajev kot pripravo za stro­ kovne izpite. M orda pa bi bilo dobro najprej uvesti pri eni izmed fakul­ tet za postdiplom ske študente vseh panog in fakultet enosem estralni kolegij o načelih, m etodiki in tehniki raziskovalnega dela. V zvezi s študijem bibliotekarstva nastopa še drugo pereče vpraš nje, ki se ga bo treb a lotiti. Tu mislim na predavateljski kader. Smo ena izmed redkih republik, ki je lahko brez večjih težav postavila pre­ davateljski kader za 1. stopnjo univerzitetnega študija. V endar so seda­ nji predavatelji obrem enjeni z redno službo in običajno ne uživajo zaradi predavanj kakšnih olajšav pri svojem delu, za nekatere pred­ m ete sploh ni nam estnikov, ker nam m anjka m lajši predavateljski ka­ der. V načelu bi m orali na vseh tečajih, šolah ipd. poklicnega strokov­ nega osebja predavati bibliotekarji (z univerzitetno izobrazbo). V bo­ doče bom o potrebovali še več predavateljev kot doslej, načeli smo že vprašanje tretjestopenjskega študija, potrebujem o predavatelje za n aj­ različnejše tečaje za poklicni kader (priprava za bibliotekarske izpite, tečaji za strokovne, pionirske, mladinske, šolske knjižnice, tečaji m a­ tične službe in še posebno predavanja na učiteljiščih). Tudi Pedagoška akadem ija nam ne bo dala predavateljev, saj to ni niti njen namen. Zato bi bilo treba, da bi Društvo bibliotekarjev Slovenije preučilo mož­ nost, prem islilo, kateri člani kažejo nagnjenje za teoretsko in praktično proučevanje knjižničarstva, kakšna nagnjenja im ajo za specializacijo, se z njim i dom eniti za specialni študij dom a in v inozemstvu, nato pa te potrebe sporočiti ustreznim forum om . Kot vidimo, nas čaka še mnogo dela glede študija poklicnega kadra. Toda ob prvem večjem konkretnem uspehu — tu mislim na uvedbo knjižničarstva na Pedagoški akadem iji v Ljubljani — se ga lotevamo z optimizmom. Literatura: Berčič, B.: Prizadevanja za uvedbo bibliotekarskega šolanja. Knjižnica, V/1961, str. 157—162. — Fitz, W.: Der Bildungsauftrag wissenschaft­ licher Bibliotheken und das moderne Berufsbild des Bibliothekars. Libri, XfI/1963, no 4, str. 341—351. — Kovdcs, M.: La formation des bibliothecaires dans les pays socialistes d’Europe. Bulletin de l’UNESCO a l’intention des bibliotheques, XVIII/1964, no 1, str. 14—21. — Krabbe, W. & W. M. Luther: Lehrbuch der Bibliotheksverwaltung. Stuttgart 1953. — Reichardt, G.: Die innere Form einer Spezialbibliothek. Ein Beitrag zur Frage des Berufsbildes des Bibliothekars. Libri, XIf/1962, no 1, str. 8—12. — Rijavec, J.: Položaj slovenskih bibliotečnih delavcev. Knjižnica, VI/1962, str. 174—181. — Rudo- mino, M.: Library training in the USSR. Libri, XII/1962, str. 1—7.

RkJQdWJsaXNoZXIy