URN_NBN_SI_DOC-FZAZSSWG

kataložnih omaric, pa tudi priporo­ čila za izbiro materiala pri posamez­ nih predmetih. Drugi članki obravna­ vajo pohištvo za delovne prostore, za kolegijske in univerzitetne knjižnice, za sposojanje atlasov in zemljevidov, za razstave, za nameščanje avdiovizu­ alnih naprav in za otroške oddelke. Tudi o razmeščanju opreme se lahko poučimo. Povsod je navedena obšir­ na bibliografija o obravnavanem pro­ blemu. Julijska številka govori o splošno­ izobraževalnih velemestnih knjižni­ cah po svetu (metropolitan public libraries). Uredništvo se je obrnilo na knjižnice velemest, ki imajo razvito bibliotekarstvo, naj poročajo o svojih problemih. Oglasili so se iz vseh kon­ cev sveta: iz Johannesburga, Varšave, Berlina, Hamburga, Dunaja, Stockhol­ ma, Bruslja, Liverpoola, Tokia, De­ troita, Los Angelesa, New Yorka in Londona. Obžalujejo, da niso dobili podatkov še iz Pariza in Moskve. Po­ ročajo o razvoju in organizaciji knjiž­ nic ter navajajo mnogo statističnih podatkov o fondih, obiskovalcih in iz­ posoji. Seznanimo se tudi z glavnimi težavami, ki jih imajo. Nagel razvoj in komplicirana struktura velemest postavlja prednje večkrat podobne probleme. Povsod apelirajo na svojo oblast, naj z večjimi dotacijami in z bolj elastičnimi uredbami podpre knjižnice v tem dinamičnem času »eksplozije informacij«, ko se jim po­ stavljajo iz dneva v dan večje zahteve. Oktobrska številka nas povede na bolj specialno področje, v kolegijske knjižnice (Junior College Libraries). Te so prav v zadnjem času doživele v ZDA velik razvoj. Kmalu jih bo tisoč. O gradnji razpravljata dva članka. Nadalje se informiramo o organizaciji in upravljanju kolegijskih knjižnic, o personalnih vprašanjih in o uslugah, ki jih dajejo bralcem. Te knjižnice imajo veliko vzgojno vlogo. Krog bral­ cev presega meje kolegija. Vključene so tudi v medbibliotečno izposojo. A n a M atko 166

RkJQdWJsaXNoZXIy