URN_NBN_SI_DOC-F5LHFTEG

Knjižnica 41 (1997)2/3 1. Uvodne misli Osnovna zamisel prispevka je, da prikaže sedanje stanje in prihodnje možnosti, ki se bodo odpirale šolskim knjižničarjem v procesu raziskovalne dejavnosti mladih. Analiza temelji na raziskovalni dejavnosti mladih v Celju, še posebej na Gimnaziji Celje-Center in na dejavnosti Knjižnice Celje ter šolske knjižnice na Gimnaziji Celje-Center. Raziskave sem se lotil zato, ker mislim, da je vloga knjižničarja v procesu šolskega raziskovanja, ob vlogi mentorja in raziskovalca, ključna za uspešno izvedbo naloge. S svojim pris- topom, usposobljenostjo in angažiranostjo bistveno vpliva na motivacijski proces dijakov pri raziskovanju ter oblikuje didaktične vidike, ki jih ima šolsko raziskovalno delo za dijake - učiti se iskanja virov, orientacije v medijskem prostoru, dela z računalnikom, opredeljevanja problemov.... Gre za specifične značilnosti, vendar sem prepričan, da je marsikaj od tega tudi značilnost slovenskega prostora. Izkušnje so lahko koristen prispevek k tematiki posvetovanja in še posebej h kvalitetnejšemu raziskovalnemu delu in dodatni uveljavitvi šolskih knjižničarjev v šolskem sistemu. Njih število se je močno povečalo. Knjižničar na šoli je normativ. Šolskih knjižnic je več, so bolje opremljene, v razmahu pa je tudi raziskovalna dejavnost. 2. Analiza raziskovalne dejavnosti v Celju in na Gimnaziji Celje-Center Organizirano raziskovalno delo mladih seje v Celju začelo leta 1978 v okviru gibanja Mladi za napredek Celja. Sprva so se učenci prijavljali na razpise v okviru republiškega gibanja Znanost mladini in na razpise v okviru akcije Inovator Celja. Naslednje leto je bila ustanovljena komisija Mladi za napre- dek Celja. V raziskovalno dejavnost so se vključile najprej največje celjske šole: Gimnazija, Pedagoška gimnazija (Sedanja Gimnazija Celje - Center.) in Srednja tehniška šola, nato pa še ostale srednje šole in kot prve v Sloveniji osnovne šole. V prvih letih je bilo nalog malo, nato pa se je število povečevalo in leta 1.993 doseglo vrh s 184 nalogami. Mentorji mladim raziskovalcem so učitelji osnovnih in srednjih šol, pa tudi zunanji mentorji. Običajno so naloge najprej predstavljene na šolah in nato na občinski predstavitvi. Komisija, ki jo za posamezna področja sestavljajo učitelji in drugi strokovnjaki, poda pisno oceno naloge in oceni javni nastop. Delo mentorjev, komisij in materi- alni stroški za izdelavo nalog so financirani s strani šole in Mestne občine Celje (Dolenšek, 1993, str. 3,4 ). Raziskovalno delo mladih zajema pomembno obdobje njihovega razvoja, saj se seznanjajo s temeljnimi načeli raziskovalnega dela, kot je npr. obliko- vanje problemov, hipotez, statistična obdelava, interpretacija rezultatov, delo z viri in literaturo, oblikovanje zaključkov....

RkJQdWJsaXNoZXIy