URN_NBN_SI_DOC-DKHCORAH

1. Izhodišče N am esto o znanju je p o tre b n o razpravljati o znanosti kot specifičnem podsistem u družbene dejavnosti in o nosilcih te dejavnosti, znanstveni­ kih. V našem prim eru gre za: »... bibliotekarstvo, mlado vedo, vedo v nastajanju« (Južnič, Popovič, V olk, str. 170) Z a to bom o govorili o stroki, strokovnem delu, strokovnjakih več in manj o znanju v po m enu znanstveneg;a raziskovanja ter o kadrih, k ad rovanju, zaposlovanju bolj kot o profesionalcih, profesionalizaciji, profesionalnih orientacijah in p o d ob no razvitih pojm ih m o dernega družboslovja. (1) E n a redkih empiričnih študij v našem bibliotekarstvu je pred leti p o tr­ dila gornjo dom nevo in strnila značilnosti obstoječe prakse kot npr.: p o m a n jk a n je teoretičnih tem eljev, usm erjenost na neposredno prakso, »individualizem« avtorjev, odsotnost mladih in angažiranih raziskoval­ cev, nesistematičnost, n ekom unikativnost in nepovezanost b ibliotekar­ skih stro k ov njako v, odsotnost globalnega analitično-empiričnega razis­ kovalnega pristopa, pom anjkljivo sprem ljanje bibliotekarskih dosežkov v svetu, p o m a n jk a n je tem eljnih priročnikov in učbenikov itd. (isti, str. 195). Pozvala je k n adaljnjem u raziskovalnem u delu. T u začenjam o. 2. U vod in definicija problema Delavci in njihovo znanje sta dva vidika istega problem a: »Znanje« prejšnjih generacij, ki kak or m ora pritiska na možgane naslednjih. Z g o ­ dovinsko gledano se sprem inja (nastaja in izginja) obseg in vsebina znanja, vendar tako, da se obseg kum ulira, vsebina pa širi. »Pritisk na možgane« se povečuje in sili k razdelitvi problem ov, nalog; sili k vse večji delitvi dela. Z nanost sam a se cepi na nešteto disciplin, ki postajajo »individualnemu umu« nepregledne. Ze sam proces delitve dela ustvarja pogoje za oblikovanje posebne orga­ nizacijske znanosti, katere pre d m e t je prav racionalna organizacija in delitev dela. Ta v svojem okviru rešuje praktična vprašanja kot so: zaposlovanje, kadrovanje, izobraževanje in usposabljanje delavcev ter organiziranje dela.

RkJQdWJsaXNoZXIy