URN_NBN_SI_DOC-BFKL8OH2
Poglavje, kako najde študent literatu ro v CTK, je v središču pouka. Študente seznanimo z javnim i katalogi: AIK, naslovni, UDK sistem atski katalog, v katerih so popisane revije in knjige. Š tudentu povemo, da išče publikacije po avtorju, naslovu ali UDK vrstilcu, in ga inform iram o, kaj naj stori, če ne najde lite rature. A IK katalog: prim er glavnega vpisa, dodatnega vpisa in k a zalke (en avtor, več avtorjev, anonimno delo, šteta knjižna serija, korporativni spis, kongresno gradivo). P rv i prim er naj bo obvezno v slovenskem jeziku in enostaven. Naslovni katalog: prim er katalognega listka za knjigo in revijo. UDK katalog: Razložimo jim v kratkem sistem UDK najprej z UDK shemo z dvom estnimi številkam i in s podrobnejšo delitvijo na določenem strokovnem področju. P rim er katalognega listka iz UDK kataloga. Sestavni del pouka je tudi prikaz, kako se izpolni prejem nica. P redavatelj seznani študenta s pom em bnostjo zapisa pravilne sig nature. Knjižnični red ima študent ponatisnjen na vodniku, zaradi tega ga opozorimo na tista m esta knjižničnega reda, ki se neposredno nanašajo na študente, npr. na nižjo ceno pri razm noževanju lite ra ture, na možnost podaljšave roka izposoje po telefonu ipd. Ob koncu seznanimo študenta, kako naj citira literaturo, in si cer knjigo, letnik revije in članek v reviji. Nato sledi k ratek ogled CTK, katalogov in čitalnice. P rip rav a program a, priprava vodnika in njegovo razm noževa nje, izbor prim erov za katalogizacijo, česta zasedba bibliotekarske ga osebja v m atični službi in občasno v drugih oddelkih, gneča v katalogih, nakup in uporaba avdiovizualnih sredstev predstavljajo veliko obrem enitev za vsako knjižnico. Vse to pa odtehta sm oter pouka za vzgojo študentov v univerzitetnih knjižnicah, ki bodo ju tri univerzitetni profesorji, inženirji in raziskovalci: oblikovati boljše ga uporabnika inform acij, ki ga bodo stregli prim erneje izšolani inform atorji. Povzetek K ljub različnim m nenjem univerzitetnih knjižnic, pridobljenih pri večletnem opravljanju inform acijske službe, je v IATUL (kon gres IFLA 1972) prevladalo stališče, da je treba potrebe uporabnika knjižnice upoštevati in da je s tem ustanovitev inform acijske službe stvar logičnega razvoja. P ri oblikovanju te službe je možno posne m ati že razvito inform acijsko službo nekaterih specialnih tehniških 56 K n jižnica 18(1974)1-2
RkJQdWJsaXNoZXIy