URN_NBN_SI_DOC-BFKL8OH2
več spoznati v ogrom ni literaturi, če se pravočasno ne nauči vsaj nekaterih metod pri iskanju inform acij. V Nemški dem okratični republiki so z anketiranjem predvsem univerzitetnih knjižnic, deloma pa tudi gim nazij in inform acijskih centrov prišli glede učinkovitosti inform acijskih bibliografskih vi rov do ugotovitve, da glede intenzitete povpraševanja po specialnih bibliografijah ni tem eljne razlike m ed uporabniki, zainteresirani mi za prirodoslovne in družbene znanosti, in da zavisi od bralčevega poznavanja bibliografij in od njegove spretne uporabe le-teh učinko vitost koristi možnih inform acij (2). To spoznanje je vodilo Nemško dem okratično republiko, da je uvedla na vseh stopnjah izobraževa nja od srednje šole dalje izobraževanje bralcev. P ri nas takšne ankete še niso uvedli, vendar lahko zaupamo nemški natančnosti pri zbiranju podatkov, k ateri sicer veljajo za njihovo okolje, vendar pa nam vsakodnevna praksa v naših uni verzitetnih knjižnicah po trju je pravilnost ugotovitev glede potrebe izobraževanja bralcev v DDR tudi za naše razm ere. Četudi nam nemške izkušnje glede potreb po inform acijah za tr jujejo enako potrebo po njih na vseh področjih človeškega znanja in raziskovanja, pa m oram o le opozoriti na razliko m ed splošno univerzitetno in univerzitetno tehniško knjižnico. Svoj referat O selektivnih inform acijah — SDI — v tehniški univerzitetni knjižnici na kongresu IFLA 1. 1971 v Liverpoolu je B jörn V. Tell, direktor tehniške univerzitetne knjižnice v Stockholmu, začel s tem i be sedami: »Na področju tehnologije so raziskovalne in izobraževalne na loge univerze tesno povezane s praktično uporabo na industrijskem področju. V nasprotju s knjižnico splošne univerze, ki v prvi vrsti zadošča potrebam univerze, ima knjižnica tehniške univerze dve nalogi: zadošča potrebam izobraževanja in industrije.« (3) Glede na to je razum ljivo, da je prav industrija izsilila pri teh niških univerzitetnih knjižnicah večje upoštevanje inform acijske službe kot pri drugih univerzitetnih knjižnicah, h k rati pa nam mo ra biti jasno, da ni nobenega utem eljenega razloga za razlikovanje pri dajanju inform acij za sektor izobraževanja in industrije. Z vzgojo uporabnikov v univerzitetni knjižnici in glede na to s postavitvijo inform acijske službe se že od 1. 1969 ukvarja IATUL (International Association of Technological U niversity Li braries), ki je v tem letu organizirala v Loughorough posvetovanje na temo Izobraževanja uporabnikov knjižnice, m edtem ko je bilo to vprašanje močneje izraženo že 1. 1940. Na kongresu IFLA v B u dim pešti 1. 1972 je IATUL poročala o triinpolletnih izkušnjah raz nih univerzitetnih knjižnic glede izobraževanja študentov in aka K njižnica 18(1974)1-2 49
RkJQdWJsaXNoZXIy