URN_NBN_SI_DOC-AMJAX373

Šolska kronika • zbornik • 2 • 2007 220 jalci programa zadali, so bile širjenje narodne kulture, obravnava svetovnonazor- skih problemov in izobraževanje vseh generacij poslušalcev. Odraslim poslušal- cem so že od začetka oddajanja namenili oddaje radijske ljudske univerze v obliki predavanj, ki so prinašala najrazličnejše teme, za mladino in otroke pa so najprej uvedli splošne otroške in mladinske oddaje, postopno pa se je razvil točno načr- tovan sistem radijskega pouka, imenovan šolski radio. Niko Kuret je v knjigi Šolski radio 1 pojasnil ta pojem takole: “Šolski radio bo kompleks radijskih oddaj, ki so namenjene šolam. Pri tem imamo v mislih naše osnovno, srednje in srednje strokovno šolstvo, manj seveda naše višje šolstvo.” 2 Mlade so ustvarjalci radijskega programa pritegnili na tak način, da so orga- nizirali poučne oglede radia, sestavljali radijske aparate in jih vabili k sodelovanju v oddajah. Kvaliteto pouka naj bi dvignili z vzornimi poučnimi predavanji vr- hunskih strokovnjakov, ki bi jim učenci skupaj z učitelji prisluhnili. Najbolj pa so se trudili pritegniti pozornost učiteljev in upraviteljev šol, ki so z vključevanjem oddaj šolskega radia v pouk neposredno vplivali na razširjenost le-tega. Značilnosti šolskega radia Šolski radio je svojevrsten način pouka, ki se umešča v del rednega pouka in se programsko prilagaja učnim načrtom. Vsebine oddaj morajo biti predhodno znane, oddaje pa lahko še posebno na osnovni stopnji služijo kot izhodišče za ves dnevni pouk, vsekakor pa morajo biti organsko povezane s poukom v šoli, kar je v večji meri odvisno od učiteljeve priprave. Oblika šolske oddaje je pogojena s temo oddaje, pa tudi predavateljevimi sposobnostmi. Najbolj so se uveljavili pre- davanje, slušna slika, dialog 3 , reportaža, poučna igra, igra v umetniški obliki in koncert. Za dosego ciljev šolske oddaje je potrebno zadostiti določenim pogojem: - oddaje morajo biti usklajene z učnim načrtom - spored mora biti pravočasno znan - izključiti je potrebno vsak defekt pri oddajanju in sprejemu oddaje - učitelj mora pripraviti načrt dela v skladu z oddajo - pred oddajo je potrebna priprava na poslušanje - potrebno je pozorno spremljanje oddaje - po oddaji sledi pogovor in pojasnila - lahko sledi razširitev snovi oddaje na druge predmete. 1 Niko Kuret, Šolski radio, Učiteljska tiskarna, Ljubljana 1931. 2 Kuret, N., Šolski radio, 1931, str. 14. 3 Poznamo pet vrst dialogov: intervju, poučni razgovor, polemični razgovor, diskusijo in dopolnju- joči razgovor.

RkJQdWJsaXNoZXIy