URN_NBN_SI_DOC-1EJ38F8X

Danes je m arketing ali trženje, kakor iz angleške besede m arket (trg) izpeljan pojem prevajajo nekateri naši teoretiki, pri nas že dokaj jasen pojem , o katerem je že veliko napisanega. T udi praktično se koncept m arketinga v podjetjih že uveljavja in izvaja, če n e kom pleksno, pa vsaj po segm entih, ki že nakazujejo m arketinški pristop. M arketing je stil podjetniškega vodenja, ki m ora v podjetju zajem ati področja raziskave trga in pridobivanja inform acij, planiranja, zamisli o nekem p ro iz­ vodu, razvoja, tržnih aktivnosti in pojava na trgu, kontrole uspešnosti, predvidenega upadanja in novega razvoja. V ospredju je trg, ki ga m oram o spoznati, se m u prilagoditi, nanj vplivati in ga usm erjati, skratka, vsa dejav­ nost m ora biti usm erjena k obstoječim in nastajajočim potrebam na trgu. Le tako bom o svoje proizvode tudi uspešno prodajali, razširjali proizvodnjo in dosegali dobiček. Proizvod lahko po Kotlerju definiram o kot karkoli, k ar lahko p o n u d im o trgu in bo vzbudilo pozornost in potrošnjo, vključuje p a fizični proizvod, uslugo oz. storitev, osebnost, prostor, organizacijo, idejo... v splošnoizobraževalni knjižnici p a lahko vključim o tudi inform acijo, prireditev, dejavnost. Zibelka m arketinga so Z d ružene d ržav e Am erike, kjer so prešli od obdobja dom inacije proizvodnje (sredina 19. stoletja do leta 1930) preko obdobja prevladovanja prodaje v obdobje preusm erjanja poslovne politikegospod ar- skih organizacij v m arketing. Potrebno je bilo raziskati trg, planirati izdelek, njegovo propagando.... realizirati prodajo. O d šestdesetih let naprej pa p re ­ vladuje že obdobje kontrole m arketinga, ki pom eni kontrolo trženja nad vsemi funkcijam i v podjetju. Definicij m arketinga je veliko. Naj n avedem definicijo, ki jo je dal C om m itte of Definitions of the A m erican Association: M arketing je dejavnost poslov­ nih aktivnosti, usm erjenih v prem ik blaga ali storitev od proizvajalca do potrošnika. Deželak navaja da "je opredelitev veliko, iz vseh pa lahko raz­ berem o glavno misel, d a je m ark eting podjetniška m iselnost, v čigar središču se nahaja tržišče. Lahko bi rekli, d a je m arketing neka "m anagerska filozofija", m aksim a obnašanja, strategija aktivnega oblikovanja trga in učinkovit izraz iznajdljivosti sistem atičnih podjetniških odločitev." V Sloveniji se je m arketinška m iselnost pričela v strokovni literaturi pojavljati v začetku sedem desetih let, trženje se je pričelo uveljavljati v študijskih program ih, v osem desetih letih p a je ta m iselnost že pričela p ro dirati v podjetja, kjer so spoznali, da brez uveljavljanja funkcij m arketinga ne bodo dosegali uspešnega p ro d o ra na trg in priznanja trga, čeprav so nekateri voditelji takratnega socialističnega gospodarstva trdili drugače.

RkJQdWJsaXNoZXIy